Długoletnie badania naukowe potwierdzają całkowicie, że zdecydowana większość konsumentów przy dokonywanych wyborach w dużym stopniu bierze pod uwagę kolory. Często mogą oni sobie nawet nie zdawać z tego sprawy, bowiem dzieje się to w podświadomej warstwie, ale faktycznie tak jest. Z tego też powodu zabierając się za tworzenie nowej marki czy też próbę wypromowania już istniejącej trzeba być świadomym tego, jak to ma duże znaczenie.
Dobrze dobrane kolory naprawdę mogą zachęcać do kupna czy wywoływać pozytywne skojarzenia. Ale sytuacja może też być dokładnie odwrotna, jeżeli ktoś z kolorami nie trafi, to trzeba się liczyć z tym, że spora grupa potencjalnych klientów z tego właśnie powodu nie zwróci uwagi na konkretny produkt. Tak wiec po prostu nie można sobie wybrać kilka kolorów i wykorzystać je do tworzenia kampanii marketingowej, a należy wszystko dobrze przemyśleć i znaleźć najlepszą opcję.
Szczególnie że kolorystyka będzie dotyczyć nie tylko firmowego logo, ale też opakowań czy też wizualnej prezencji placówek. Co oznacza, że konsumenci często się z nią będą stykać, i podejmować jakieś zakupowe decyzje. Niejednokrotnie jest to powiązane z emocjami – jeśli ktoś posiada pozytywne skojarzenia z danym kolorem, to zdecydowanie bardziej się on skłoni do skorzystania z oferty konkretnej firmy. Wiadomo od dawna, że niektóre kolory mają przypisane jakieś znaczenie, i stanowią niejako kanon w danych branżach.
Niebieski kolor to zaufanie i profesjonalizm, lecz również i poczucie stabilności, tak więc chętnie po niego sięgają branże technologiczne, ubezpieczeniowe czy bankowe. Czerwień symbolizuje siłę i energię, lecz równocześnie zagrożenie, dlatego trzeba ją naprawdę wyważenie i umiejętnie stosować. Po żółtą kolorystykę chętnie sięgają firmy z branży turystycznej, zaś zieleń jest używana przez podmioty z branży finansowej, medycznej, lecz również i takie, które chcą podkreślić ekologiczne podejście do prowadzenia biznesu. Tak więc planują marketingowe działania trzeba zastanowić się dobrze, czy pomarańczowa barwa sprawdzi się w projekcie, czy jednak lepiej poszukać innego rozwiązania.
+Tekst Sponsorowany+